Followers

About Me

My photo
Cahaya yang baik- semoga menjadi hamba,anak dan pelajar yang solihah..juga prof.dr. yang solihah...in shaa Allah. Seek only to give and you will receive :)

Wednesday, August 5, 2015

Sahabat bisu

Dulu,

Mungkin antara kita wujudnya satu jurang

Bak dinding pemisah

Untuk kau dan aku

Dekat..

Rapat..



Dulu,

Dari kejauhan

Ku melihatmu

Ku mengikuti kisahmu

Ku mengambil berat tentangmu

Di celah-celah dinding itu.



Dulu,

Hasrat ini ku simpan,

Lafaz ini ku pendam,

Kerna bimbang,

Kau katakan retorik,

Malah hiporkrit.



Kini,

Saat kita mula bertemu,

Melihat wajah masing-masing

Tanpa dinding yang menghalang

pandangan kita selama ini,

Aku bahagia.


Kini,

Kita mula bina impian bersama

Kita mula berkongsi cerita

Melupakan sejarah bisu

Antara kita.



Namun,

Khabar itu menyentakkan aku,

Mengingatkan aku,

Akan hasrat yang satu

Lafaz yang sama dari dulu,

Sebelum terlambat

“Sahabat,

Ketahuilah,

Sesungguhnya aku ingin bersahabat,

berkasih sayang denganmu

Kerana Allah.”

Kini,

Walau kita bakal terpisah,

Doaku untukmu sentiasa,

Terbanglah,

Bersama seribu impian,

Jangan lupakan aku,

Sahabat bisumu.



Ikhlas,

Solihah Isa Rohana

No comments:

Post a Comment