Followers

About Me

My photo
Cahaya yang baik- semoga menjadi hamba,anak dan pelajar yang solihah..juga prof.dr. yang solihah...in shaa Allah. Seek only to give and you will receive :)

Saturday, October 23, 2010

Thank you Allah..=)

bismillahirrahmanirrahim..
love this song too much...,very deeply lyric..this song is really touch my heart..

I was so far from you
Yet to me you were always so close
I wandered lost in the dark
I closed my eyes toward the signs
You put in my way
I walked everyday
Further and further away from you
Ooooo Allah, you brought me home
I thank You with every breath I take.Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah.
I never thought about
All the things you have given to me
I never thanked you once
I was too proud to see the truth
And prostrate to you
Until I took the first step
And that’s when you opened the doors for me
Now Allah, I realized what I was missing
By being far from you.
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah.
Allah, I wanna thank You
I wanna thank you for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
And did you give me hope
O Allah, I wanna thank you
I wanna thank You for all the things that you’ve done
You’ve done for me through all my years I’ve been lost
You guided me from all the ways that were wrong
I wanna thank You for bringing me home
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah
Alhamdulillah, Elhamdulillah
All praises to Allah, All praises to Allah.

Thursday, October 14, 2010

BLOODY HANDS.



For your information. ( Very Urgent )
 
If you see a guy (especially Indian) who rides a motorbike with a
bloody hand knocking on your window demanding you to stop and asking
for tissue paper to clean the blood when you are driving a car,
remember DO NOT stop the car at all. Even if he damages your car or
holds the side mirrors tightly, DO NOT stop the car but drive directly
to the nearest police station. This kind of criminal tactics have been
reported in about 40 cases in Seremba n, K. Lumpur, Shah Alam, P.Jaya
and Klang Town police stations (actually around the whole country).
 
These guys are mainly Indian gangsters, They work in a group and dare to
commit this crime even in crowded areas where nobody will dare to stop
the car to help you. The main purpose of this dirty tactic is to rob
you and/ or even commit rape if you are female driver driving alone.

suruhan ALLAH vs ikutan FESYEN


http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs342.ash2/62215_157445050941354_100000275796825_451510_3592789_n.jpg
Inilah fesyen bertudung zaman sekarang yang anda banggakan/orang sekeliling anda banggakan!!!
Isu yang saya hendak fokuskan bukannya kepada wanita yang tidak menutup auratnya(tidak memakai tudung) kerana isu tersebut kita sudah pun tahu apakah hukuman di akhirat kelak kepada manusia yang tidak menutup aurat apatah lagi sengaja mendedahkan aurat TETAPI isu yang saya hendak kaitkan disini ialah ISU PEMAKAIAN Tudung Rahib Kristian=Tudung Di Akhir Zaman=Tudung Wanita Moden.

Sejarah pemakaian tudung ini sebenarnya bermula berkurun lamanya. Pada zaman Judeo-Kristian membuktikan pemakaian tudung yang biasanya dipakai oleh rahib wanita mereka.Cuba anda perhatikan pemakaian rahib wanita? Mereka memakai tudung tetapi tidak menutup dada, tetapi tudungnya labuh ke belakang. Oleh itu apabila  kedatangan Islam,setiap wanita diperintahkan Allah S.W.T untuk melabuhkan tudung kepala mereka menutupi bahagian dada. Melalui cara ini ia dapat dibezakan antara rahib wanita dan juga Wanita Islam yang terlalu istimewa pemakaian tudung. Menurut hadis yang diriwayatkan Bukhari, Aisyah radiallahuanha menceritakan kisah ketika Surah An Nur ayat 31 diturunkan di Madinah wanita mukmin Ansar dan Muhajirin terus melaksanakan perintah ini serta-merta tanpa banyak soal dengan mencari apa sahaja kain di sekeliling mereka lalu bertudung dengannya sebagai membenarkan dan membuktikan iman kepada apa yang Allah perintahkan. Tanpa mempertikai apa-apa.
Hadis nabi :"barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka" – riwayat Abu Daud.

RAMAI MASIH BELUM MENGETAHUINYA, JADI SAMPAIKANLAH KEPADA MEREKA...
Agenda Kafir Laknatullah untuk menyesatkan wanita Islam..

Adakah ini suatu kebetulan?Ini sememangnya agenda Kristian yang amat KURANG AJAR untuk menjahanamkan umat Islam..
Mungkin ramai di antara kita yang tidak mengetahuinya...sebar-sebarkanlah..
selamatkan wanita Islam..Allah..Allah..Allah,Lindungilah kami..
Wahai wanita, janganlah kamu memakai tudung yang dibutang/di pin di belakang sehingga menampakkan bentuk leher di hadapan..gayanya tak ubah seperti birawati Kristian Laknatullah... Jauhilah dari memakai sebegini...agenda kafir laknatullah itu sangat halus sehingga kita tidak sedar, ketahuilah wahai manusia sekalian...
“Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan lelaki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka meghentak kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” (An-Nur:31).

Jom kita perhatikan beberapa kesalahan pemakai tudung hari ini... Suruhan ALLAH vs Ikutan Fesyen

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs010.ash2/33848_157445697607956_100000275796825_451514_6026822_n.jpg
Menampakkan bentuk leher dan sanggul yang tinggi seperti bonggol unta

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs026.snc4/33675_157446144274578_100000275796825_451515_3208439_n.jpg
Tudung dipakai semata-mata kerana mengikut peredaran zaman atau fesyen.Bukan kerana ingin menutup aurat

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs713.snc4/63297_157446210941238_100000275796825_451516_4953114_n.jpg
Tudung terlalu singkat dan tidak menutup dada sehingga menampakkan bentuk badan

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs662.snc4/60265_157446284274564_100000275796825_451517_4285275_n.jpg
Tudung singkat dan menampakkan susuk tubuh..inilah fesyen tudung yang selalu dipakai hari ini..tudung sekadar menutup kepala dan rambut..tapi bentuk tubuh yg lainnya masih jelas kelihatan..
p/s:Pada awalnya terasa berat hati hendak menceritakan hal ini memandangkan masyarakat wanita di persekitaran kita sudah pun mengamalkan cara berpakaian tudung rahib kristian.Boleh dikatakan,ramai perempuan yang memakai seperti gambar di atas.Tetapi jika tidak bongkarkan rahsia ini,kita pula akan ditanya di akhirat nanti,adakah kita sudah menjalankan tanggungjawab kita iaitu SALING INGAT-MENGINGATI???
Namun setelah berfikir panjang,terasa memang patut kita dedahkan maklumat ini secara terbuka.
Firman Allah s.w.t,“Dan berilah peringatan serta amaran kepada kaum kerabatmu yang dekat.” (Surah asy-Syu‘ara’: 214)
Sebagai saudara sesama Islam dan prihatin kepada sahabat-sahabat dan kaum hawa(takut anda bakal menerima azab yang pedih kelak), saya terdetik di hati untuk menyebarkan isu ini yang semakin hari semakin dipandang ringan dalam masyarakat hari ini.Kita sudah dikelirukan antara fesyen dan suruhan Allah s.w.t.
Anda perlu ingat,selepas anda membaca semua ini,terpulanglah kepada anda kerana anda sudah dikurniakan akal dan boleh berfikir.Saya tidak boleh memaksa anda apatah lagi menolong anda pada hari perhitungan kelak.Ingatlah,Allah s.w.t menciptakan manusia,maka sudah tentu Allah s.w.t tahu mana yang baik untuk manusia dan mana yang buruk untuk manusia.
Anda juga harus ingat serta pandang pada sudut positif,isu pemakaian tudung ini bukan saya yang suruh,TETAPI ALLAH s.w.t yang suruh..Kehadiran saya tidak lain tidak bukan hanyalah penyampai peringatan,SALAM PERINGATAN…..
 

Scary Incidence Happened in Seremban

 A reminder to all !!!!!!!!!!!

This is pretty scary, as is (its modus operandi is similar) with the case of
Ms Canny Ong

A friend stopped at a pay-at-the-pump gas station to get gas. When she had
filled her gas tank after paying at the pump and about to leave, the
attendant inside came over the speaker.
He told her that something happened with her card and that she needed to
come inside to pay.

The lady was confused because the transaction was completed and approved.
She told him that and was getting ready to leave but the attendant once
again urged her to come in to pay or else.....

She proceeded to go inside and started arguing with the attendant about his
threat.

He told her to calm down and to listen carefully:

He told her that while she was pumping gas, he saw a guy had slipped into
the back seat of her car and hid on the other side.

He had called the police.

She immediately became scared and looked out there in time to see her car
door open and the guy slip out.

The story went that it has to do with a test for the new gang initiation
thing which requires one to bring back a woman's body part..

One way they are doing this is crawling into girls/women's cars while the
target is pumping gas or at the grocery store at night time. Then, they will
cut off the victim's legs/ankles to disable them in order to kidnap them,
and later kill and dismember them.

The other method is slipping into unattended cars and kidnapping the women
for the same purpose

Please pass this on to other women, young and old alike.

Ladies, be extra careful when going into your parked car at night.

Do not park at lonely or secluded places at any time of the day for the sake
of free parking!

If at all possible, don't drive alone at night!

This is real! Kidnapping! Murder! Dismemberment! These are all happening
here in Malaysia !!!

The message:

1.. ALWAYS lock your car doors, even if you're gone for just a second.
2. Check underneath your car when approaching it for re-entry, and check in
the back before getting in.
3. Always be aware of your surroundings and other individuals in your
general vicinity, particularly at night!

Friday, October 1, 2010

fitnah itu..

bismillahirrahmanirrahim...
today,,my sister made an open house..and her students came..about fifty ade kot..and my friends also came..siti hajar a.k.a sister(angkay jer),shahirah and syuhada..and  from that,,I know something...

hehe..balik sekli ayt..men tulis jer tu..nk cepat ekpon..ok2..back to the topic..hri nie bru aku tahu rupa-rupanye.. mcm2 org fikir psl keputusan aku tu..yg pertengahan thun punyer..
dan yg pling aku tak sangke,,ade orang aku ckp aku dpt soalan bocor..sungguh rse mcm terduduk sekejap mse thu tu..

klu main ikut logik,katenyer..aku pekse berturut-turut..study pun tak sempat..pastu dpt tinggi,mcm tak logik jer kan??tapi aku dpt 3 jer A..mat-98,ba-99 dan pai-94..tu jer..yg len b blake..dan katenye aku dpt soklan bocor bgi mat..setahu aku,biasenye ckgu bg thu tjuk mne yg msuk sblum pekse..yang tu pun aku tak tahu,apatah lagi soklan bcor..

adilkah aku dituduh begitu??aku dah cukup sedih dengan keputusan yang aku dapat hari tu..tapi kali nie aku lagi sedih dari mse aku thu keputusan tu...memang org bleh kate mcm2..tapi dye tak tahu aku pergi umrah pun bwk buku..aku bwk buku kerja math pergi sane..tapi yer la..memang tak sempat nk wat.tapi aku wat jgk sket2,belek jgk sket2..

tapi hati orang lain..cume fitnah itu lebih bhye dri membunuh..
wsslm