Followers

About Me

My photo
Cahaya yang baik- semoga menjadi hamba,anak dan pelajar yang solihah..juga prof.dr. yang solihah...in shaa Allah. Seek only to give and you will receive :)

Tuesday, January 3, 2017

Warkah hati buat hati



Pernah saat itu
Aku bergerak tanpa rasa
Bersumpah tanpa sedar
Namun demi secebis kefahaman
Dan amanah yang kian memberat
Satu - satu terbeban  di pundak
Aku terus, dan tetap melangkah
ke satu destinasi..
yang masih kelabu..

Allah.. ku rasa lelah..
lelah mencari cinta
yang dulunya meniti di bibir mereka
semuanya hanya retorik
lakonan kita - kita  yang tidak mengerti
tindakan  kita - kita yang tidak mengetahui kosong.. tanpa bimbingan yang jelas
lalu pengalaman itu, mengajar kita
sedikit itu, meneguhkan kita.

kini aku kembali
Berteduh di bawah langit yang sama
meski daerahnya,
mahupun penghuninya berbeza
tetapi masih diikat tali kesatuan yang serupa
kepercayaan, kefahaman, kasih sayang
mengubah satu persepsi
menjadi satu realiti..
serta memori yang paling indah.

Mereka mengajar aku tentang cinta

Cinta bukan sekadar soal memaafkan
Cinta bukan sekadar soal menerima apa adanya
cinta bukan hanya pada "uhibbukumfillah"
cinta adalah harga diri
cinta adalah rasionalitas sempurna
cinta adalah tindakan
hasil hati yang mencinta..

cinta ini membawa jiwa ,
kembali dekat pada pencipta . .
cinta ini saling melengkapi,
perbezaan yang mewarnai kita..
cinta ini mendidik diri,
dalam memberi kita menerima..
cinta ini mengajar aku
kebahagiaan dalam berkorban
dan..
cinta ini menyedarkan aku
kita bukan sekadar sahabat
tetapi kita Adik beradik..
terima kasih untuk cinta ini :')

tuhan,
hanya satu yang aku pinta,
jagakan mereka untukku..
kerna aku,  cintakan mereka kerana - Mu..

ikhlas,
adik beradikmu.

Dari Abu Karimah Al Miqdad bin Ma’dikariba dari Nabi SAW,beliau bersabda : Apabila seseorang mencintai saudaranya,hendaklah ia memberitahu bahwa ia mencintainya. (Riwayat Abu Daud dan Tarmizzi)


Bintun Isa Rohana
030117

No comments:

Post a Comment