Followers

About Me

My photo
Cahaya yang baik- semoga menjadi hamba,anak dan pelajar yang solihah..juga prof.dr. yang solihah...in shaa Allah. Seek only to give and you will receive :)

Tuesday, July 7, 2015

Ujian itu nikmat :)

Bismillahirrahmanirrahim..

"Ya Allah,jadikanlah aku hamba yang dekat dengan-Mu"

Alhamdulillah, mungkin ini cara atau wasilah yang Allah kurniakan supaya saya dekat dengan-Nya.

Hari ini, genap lima hari kesihatan saya diuji. Bermula dengan selesema, batuk, demam, pening, semput, sesak nafas. Tambah dengan masih dalam proses menyesuaikan diri di tempat baru.

Akhirnya baru saya perasan, mungkin ini jawapan dari Allah untuk permintaan saya di atas. Sebab,

Setiap kali tengok cermin, nampak muka yang pucat, maka kita akan terdetik "Ya Allah, matikanlah aku dalam husnul khotimah"

Setiap kali tekak tak boleh terima makanan sedangkan kita lapar, "Ya Allah, terima kasih atas nikmat makan yang kau kurniakan.."

"Setiap kali semangat berkobar untuk study, revise namun kepala berpusing, berat dan sakit "Ya Allah..ku mohon kekuatan dari-Mu"

Setiap kali hati melonjak untuk berjemaah di rumah-Mu namun dek bilik tinggi dan jauh, nanti sesak nafas,semput "Ya Allah... bantulah aku untuk istoqamah beribadah pada-Mu"

Setiap masa, Allah dalam ingatan apabila satu nikmay sihat diuji..Alhamdulillah, tarbiyyah ramadhan kali ini.. benarlah, ujian itu sebenarnya nikmat :) buat mereka yang percaya :):)

No comments:

Post a Comment