Followers

About Me

My photo
Cahaya yang baik- semoga menjadi hamba,anak dan pelajar yang solihah..juga prof.dr. yang solihah...in shaa Allah. Seek only to give and you will receive :)

Friday, August 6, 2010

ahlan wasahlan ya ramadhan..

bismillahirrahmanirrahim...
wah!!lamonye x update blog..mmg lamer..ok2...xde ape yg nak citer..cume hri nie aku nk share sedikit ilmu yg aku dapat hri tu...mungkin ade org dh thu,tp x slh klu kite ulang balik kn3??

petikan khutbah nabi::
*telah datang kepada kamu bulan berkah,rahmat dan maghfirah..iaitu ramadhan..bulan ini adalah bulan yang paling mulia..
*hari-harinya adalah hari yang utama.malam-malamnya adalah malam yang utama.jam-jamnya adalah jam yang utama.
*inilah bulan yang kamu diundang menjadi tetamu Allah..nafasmu menjadi tasbih,tidurmu menjadi ibadah..amalanmu diterima,doa-doa mu diijabah..berdoalah dengan hati yang suci agar Allah membimbingmu utk melakukan puasa dan membaca kitabNya.
*sesiapa yang menyambung silaturrahim (tali persaudaraan) di bulan ini,akan menghubungkan dia dengan rahmatNya ketika berjumpa dengan Allah..sesiapa yang memutuskan silaturrahim(tali persaudaraan) di bulan ini akan memtuskan rahmatNya ketika berjumpa dengan Allah.
*celakalah orang yang tidak mendapat ampunan Allah di bulan ini.kenangkanlah rasa lapar dan dahaga mu kelaparan dan kehausan di akhirat.bersedekahlah kepada kaum fuqara' dan masakin..muliakn yang tua dan sayangilah yang muda...sambungkan lah tali persaudaraanmu..


wsslm..

No comments:

Post a Comment