Followers

About Me

My photo
Cahaya yang baik- semoga menjadi hamba,anak dan pelajar yang solihah..juga prof.dr. yang solihah...in shaa Allah. Seek only to give and you will receive :)

Monday, January 4, 2016

Pencinta


Aku impikan gelap itu
Menyelubungi jiwaku
Membawa hati ke pulau asing
Memencilkan diri di daerah gersang
Tenang dan damai..

Aku rindukan
Mutiara jernih itu
Mengalir hening
Membasahi kerak dosa
Menyucikan kotoran degil
Yang mendiam lama di lubuk kalbu

Aku mencari
Gemersik alunan sunyi
Terdengar jauh hingga ke dasar
Melembutkan jiwa yang kian keras
Menyedarkan dari lena fantasi
Biar terasa kosong
Biar terasa sendiri
Biar terasa fakir

Kerana aku perlukan sepi..

Untuk aku berkasih
Untuk aku bermadah cinta
Untuk aku meluah rasa rindu
Untuk aku mengukir bait bicara
Buat Dia, cinta teragung.

Bintun Isa Rohana





No comments:

Post a Comment